Returer och återbetalningar
Ångerrätt, retur & byte:
När du handlar hos oss via vår webbplats har du som kund en lagstadgad ångerrätt och returrätt på 14 dagar. Denna rätt börjar gälla från den dag du mottar din beställning och inkluderar även möjligheten att byta varor.
För att en retur ska godkännas måste produkten vara oanvänd, i samma skick som när du mottog den och förpackad i sitt originalemballage. Om du ångrar ditt köp eller vill byta en vara står du för returfrakten. Observera att ångerrätt, retur- och bytesrätt inte gäller om varan är använd. Reklamationer av använda produkter behandlas inte.
Om du vill ångra ditt köp ska du meddela oss genom att skicka ett e-postmeddelande till luxecleanse.kontakt.se@gmail.com. I ditt meddelande bör följande information tydligt framgå: ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor returen gäller.
Som kund ansvarar du för returfrakten och för att produkten är i gott skick under transporten. Därför rekommenderar vi att du paketerar varorna noggrant och använder det ursprungliga emballaget för att minimera risken för skador.
Vid en återbetalning förbehåller vi oss rätten att göra ett avdrag motsvarande värdeminskningen om produkten har blivit använd eller skadad. Detta belopp dras av från det återbetalda beloppet.
Återbetalningen sker via samma betalningsmetod som användes vid köpet, men endast efter att vi mottagit och kontrollerat den returnerade varan. Observera att returprocessen kan ta upp till två veckor.
Returer
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning. Om du är godkänd, kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett visst antal dagar.
Returadress Sverige:
Box: 985
501 10 Borås
Försenade eller saknade återbetalningar
- Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.
- Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras.
- Kontakta din bank. Det finns ofta någon behandlingstid innan en återbetalning publiceras.
Byten
Vi ersätter endast föremål om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta det mot samma objekt, skicka ett e-postmeddelande med vårt kontaktformulär.